Kedvencek közé 2019. 9. 20. - Péntek, 14:50 - Névnapok: Friderika

Hírek

Sárvári Média Nonprofit Kft.
9600 Sárvár, Móricz Zs. u. 4.
Tel./Fax: 00-36/95-320-265
On-line szerkesztőség: honlap@sarvar.hu

cimer

2011 All rights reserved
Powered & designed
by Chrome

demo

2018-ban javultak az ügyintézés feltételei

2019.01.18. 09:31

A Sárvári Járási Hivatalt hatósági ügyeinek intézése érdekében tavaly közel 80 000 ügyfél kereste fel. Javultak az épületek korszerűsítésével a munka- és az ügyintézés feltételei is – számolt be dr. Galántai György járási hivatalvezető.

A Vas Megyei Kormányhivatal Sárvári Járási Hivatala 2013. január 1-jén jött létre a járások kialakításáról szóló törvény alapján. A járás 42 települést és közel 40 ezer fő lakosságot szolgál ki. A Sárvári Kormányablak mellett a Hatósági, Gyámügyi és Igazságügyi Osztály, az építésügyi, népegészségügyi, földhivatali foglalkoztatási és Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztály működik a járási hivatal kertében. A járási hivatal létszáma közel száz fő.

A tavalyi évben fejeződött be több, a járási hivatal osztályainak otthont adó épület több ütemben történt felújítása. A Széchenyi 2020 Terv „Környezeti és Energiahatékonysági Operatív Programjának” keretein belül megvalósult beruházás első szakaszában két sárvári középület energiahatékonysági felújítására kerül sor. Az egyik a Széchenyi utca 7. szám alatti Sárvári Járási Hivatal Népegészségügyi Osztályának épülete, a másik pedig a Sárvári Járási Hivatal Élelmiszerlánc-biztonsági és Állategészségügyi Osztályának Selyemgyár utcai épülete volt.

Ezt követően a második ütem a Várkerület utcában lévő, a Járási Hivatalnak és a Kormányablaknak is épületet biztosító Városháza új építésű részét érintette. Hetvenegymillió forintból a beruházás során a Sárvári Járási Hivatal homlokzatát leszigetelték, kicserélték a nyílászárókat, a lámpatesteket, korszerűsítették a fűtést, valamint napelemeket is felszereltek. A munkálatok fő szempontja volt, hogy a polgárok kellemes, barátságos közegben találkozzanak az államigazgatással.

A szemmel látható változások mellet jelentős informatikai fejlesztések is történtek, amelyek révén a a hivatalok közötti levelezés már teljesen elektronikus úton történik. A papírkímélő hivatali munka része, hogy a különböző dokumentumok is mind webes felületeken érkeznek az állami intézmények között. A lakossági ügyintézések esetében is folyamatosan növekszik az internet alapú levelezés. A papír nélküli ügyintézésre való átállás hosszú időt vesz még igénybe és leginkább már a mai fiatal generációk élnek majd vele – teszi hozzá dr. Galántai György.

A járási hivatalvezető néhány idén életbe lépett jogszabályváltozásra is felhívta a figyelmet. Januártól új támogatási formáról rendelkezik a szociális törvény. A Gyermekek Otthon Gondozási Díja százezer forintot jelent havonta a rászoruló családoknak. A sárvári járásban 41 jogosult van erre a szociális juttatásra. Az érintetteknek nincs teendőjük a változással kapcsolatban. Ugyanis aki tavaly december 31-én ápolási díjra jogosult volt, annak jogosultságát automatikusan átfordítja a hivatal az új támogatási formára.

Többek között tesztüzemben már működik az ügyfélkapun át megtekinthető rendszám alapján történő gépjármű kereső és az év közepétől a kormányablaknál is igényelhető lesz a TAJ-kártya és az Európai Egészségbiztosítási Kártya. Az elmúlt év statisztikái szerint – emelte ki dr. Galántai György – a sárvári járásnál az egy hivatali ügyintézési idő 15 perc és félóra között volt, ami európai mércével mérve is jó eredménynek számít.