Kedvencek közé 2020. 4. 2. - Csütörtök, 10:23 - Névnapok: Áron

Hírek

Sárvári Média Nonprofit Kft.
9600 Sárvár, Móricz Zs. u. 4.
Tel./Fax: 00-36/95-320-265
On-line szerkesztőség: honlap@sarvar.hu

cimer

2011 All rights reserved
Powered & designed
by Chrome

demo

Elindult a sárvári vonalon az új IC+ kocsi

2020.02.17. 08:09

Február 14-én reggel indult először útnak az új, belföldi forgalomra szánt másodosztályú IC+ kocsi a Budapest – Szombathely vonalon közlekedő, Bakony IC járatán. Az új kocsit Ágh Péter országgyűlési képviselő és Kondora István polgármester is kipróbálta Loppert Dániel, a MÁV Zrt. kommunikációs igazgatójának társaságában.

Az első 20 nemzetközi forgalomra szánt IC+ kocsi legyártását követően, 2019 augusztusában kezdődött el a hetven darab, belföldi forgalomra tervezett IC+ összeszerelése Szolnokon. A hetven darabos, belföldi forgalmú flotta harmincöt többcélú és harmincöt első osztályú járműből áll. Január végéig a 20. „nyers” komplett kocsiszekrény készült el az összeállító készülékben, és 10 fényezett többcélú jármű szerelése, üzembe helyezése van folyamatban a szerelő soron. Három jármű készült el teljesen, ezek megkapták a próbaüzemi hatósági engedélyt, az első február 13-án indult el Zalaegerszegre, február 14-től pedig a másik kettő is forgalomba állt. - Az első három IC+ kocsi a Zalaegerszeget, Szombathelyt és Veszprémet Budapesttel összekötő Göcsej és Bakony InterCity vonatokban közlekedik, és a további nyolc másodosztályú IC+ kocsi is ezekben fog járni. A következő három kocsi műszakilag február végére lesz kész, hatósági engedélyeztetésük márciusban várható, ezt követően állhatnak majd forgalomba – mondta Loppert Dániel kommunikációs igazgató.

Ágh Péter országgyűlési képviselő a Bakony IC-n tartott sajtótájékoztatón elmondta, hogy választókerülete mindhárom nagy vasútállomását, Kőszeget, Sárvárt és Celldömölköt komoly fejlesztés érinti. - A vasútállomások megszépülése mellett tovább javítja Észak-Vas megye minőségi megközelítését az új és hazai gyártású Intercity kocsi. Celldömölknek tradicionális vasutas városként, Sárvárnak pedig, mint az ország turisztikailag egyik legnépszerűbb településeként újabb előrelépést jelent mindez, amely megadja az utazási mód megválasztásnak lehetőségét – húzta alá Ágh Péter.

Kondora István polgármester örömmel szólt arról, hogy néhány héttel ezelőtt avattuk fel a sárvári vasútállomás épületét. - Azt gondolom, hogy a sárváriak jó szívvel fognak ezen az IC-n utazni, amire sokat vártak, néhány évvel ezelőtt 800 aláírást is gyűjtöttek azért, hogy Sárváron is induljon el az IC - forgalom. A munkába járóknak, a diákoknak, a turistáknak is nagyon fontos színvonala kocsikban utazhassanak, és most már a vasútállomás, a város egyik olyan kapuja is méltó körülményekkel fogadja a hozzánk érkezőket – mondta el a polgármester.

Az új kocsik légkondicionáltak, akadálymentesek, a mosdókban pelenkázót is felszereltek. A másodosztályú kocsiban 52 ülőhely van, és szeparáltabb családi részeket is kialakítottak. A szakember szerint a decemberi menetrend-módosítás és a csökkentett menetidő nyomán húsz százalékkal nőtt az utasok száma, és a társaság reméli, hogy az új kocsik szolgálatba állítása még további utasokat fog vonzani.

A MÁV-START hosszú távú célja legalább 300 új IC+ kocsi legyártása a személyszállítási piac 2023-ban várható megnyitásáig. A tavaly decemberi kormányhatározat támogatja a vasúti személyszállítás ellátását biztosító járműpark fejlesztését, illetve a közszolgáltatás színvonalának javítását, ennek érdekében rendelte meg két ütemben 35+35 korszerű, nemzetközi forgalomban is használható IC+ vasúti személyvagon gyártását 31 milliárd forint értékben.